سادهترین راه حل استفاده از سکریپت کادر پایینه:
using UnityEngine;
public class clickableCube : MonoBehaviour
{
public Light spotlight;
private bool isSpotlightOn = false;
void OnMouseDown()
{
isSpotlightOn = !isSpotlightOn;
spotlight.enabled = isSpotlightOn;
}
}
در زیر هم یه نسخهی بهتر با گزارههای شرطی if هم هست که همون نتیجه رو میده:
using UnityEngine;
public class clickableCube : MonoBehaviour
{
public Light spotlight;
private bool isSpotlightOn = false;
void Start()
{
if (spotlight != null)
{
spotlight.enabled = false;
}
}
void OnMouseDown()
{
if (spotlight != null)
{
isSpotlightOn = !isSpotlightOn;
spotlight.enabled = isSpotlightOn;
}
else
{
Debug.LogWarning("Spotlight is not assigned in the inspector.");
}
}
}
نتیجه رو هم در زیر میتونید ببینید: