در مورد نقش نرمالهای Vertex (خطوط سبز رنگ عمود بر هر Vertex) در محاسبهی تعداد Vertex ها، سه تصویر زیر رو با هم مقایسه کنید. در تصویر اول تداوم سطوح قرار گرفته در کنار همدیگر و نرمی سطوح به این علته که نرمالهای Vertex مشترک بین دو سطح کناری اختلاف زاویه ندارند. حالت جدا شدگی چهار سطح سمت راست در تصویر دوم از طریق دستور Mesh Display > Harden Edge ایجاد شده. در این وضعیت بین نرمالهای Vertex مشترک بین دو سطح کناری اختلاف زاویه بوجود میاد.
حالا اگه اعداد Verts و Game Verts رو در تصویر اول و دوم مقایسه کنید میبینید که در تصویر اول این اعداد یکی هستند ولی در تصویر دوم Game Verts پنج Vertex بیشتر شده، پس میتونید نتیجه بگیرید که موتور بازی اختلاف زاویه بین نرمالهای یک Vertex رو ملاک محاسبهی تعداد Vertex ها قرار میده.
این نکته رو هم اضافه کنم که یک Vertex مشترک مثلن بین هشت سطح کنار هم میتونه هشت اختلاف زاویه داشته باشه مانند تصویر سوم و هر چه این اختلاف زاویهها در تعداد بیشتری از Vertex ها وجود داشته باشه اختلاف تعداد Vertex ها بین آنچه مایا نمایش میده و آنچه یونیتی محاسبه میکنه بیشتر میشه.