یه مورد خاموش کردن فایل یا فایلهای بارگذاری شده در پنجرهی Reference Editor این سرعت بارگذاری رو بیشتر میکنه چون دیگه نیازی نیست غیر از فایل اصلی صحنه فایل یا فایلهای Reference رو هم بخونه پس میشه تنها زمانی که لازمه اونها رو بارگذاری کرد.
یه مورد دیگه حذف UV مدلهایی که نیازی به بافت ندارند و یک متریال رنگی براشون کافیه. به عنوان مثال یه مدل Sphere با 500 تقسیم طولی و عرضی حجمی نزدیگ به 18 مگابایت خواهد داشت ولی همون مدل بدون UV حجمش حدود 14 مگابایت خواهد شد و این اختلاف در تعداد بالاتر مدلها افزایش پیدا میکنه.
اگه قراره از مدلی جاهای مختلف کپی و فضا رو باهاش پر کنید بهتره به جای Duplicate ساده از Instance leaf nodes که حجم رو خیلی کاهش و سرعت بارگذاری رو افزایش میده استفاده کنید.