ابتدا مشابه تصویر زیر دو متریال متفاوت بسازید و از طریق یک aiMixShader اونها رو با هم ترکیب کنید. سپس aiMixShader رو به مدل داخل صحنه نسبت بدید. در این حالت مقدار پیشفرض گزینهی Mix Weight در aiMixShader روی 0.5 است یعنی متریالهای اول و دوم 50 درصد با هم ترکیب میشن که با 0 و یا 1 کردن این گزینه میتونید متریال اول یا دوم رو کامل روی مدل ببینید. حالا با کلیک روی آیکون شطرنجی سمت راست گزینهی Mix Weight از لیست باز شده aiCurvature رو انتخاب کنید و در پنجرهی Connection Editor باز شده گزینهی outColorR رو به mix وصل کنید.
با تغییر گزینهی multiply در aiCurvature میتونید کنتراست بین دو متریال رو در لبههای بیرونی و شکافهای مدل کنترل کنید.