بنیامین سلام آقای رضاخانی من قبلا که کانال یوتیوب شما رو دنبال میکردم یه آموزشی بود که در وی ری مایا متریال AO رو برای یک مدل رندر میگرفتید که از UV مدل استفاده می کرد و بعد میشد ازش مثل یک بافت جدا استفاده کرد. میخواستم بدونم که این دستور در آرنولد هم هست؟
رضاخانی از طریق منوی Arnold > Utilities > Render Selection to Texture یه پنجره باز میشه (تصویر زیر) که میتونید هر متریال و بافتی که روی مدل انتخابی تون هست رو رندر بگیرید.
رضاخانی احتمالن در صحنه نور نبوده. بهتره در ابتدا یه متریال Surface Shader به موضوع نسبت بدید بعد ai Ambient Occlusion رو به قسمت Out Color وصل کنید. حالا با رندر گرفتن به روش بالا میشه مطمئن شد که Render to Texture کار میکنه.
رضاخانی با وجود اینکه امکان انتخاب فرمت خروجی برای Render to Texture در آرنولد برای بعضی نرمافزارهای مثل Cinema 4D و 3DS Max وجود داره در مایا تنها فرمت خروجی برای این دستور exr با ۳۲ بیت اطلاعات رنگی در هر کاناله.